Blog

Selimut Keselamatan: Syarikat AS Cipta Selimut Kalis Peluru Untuk Kanak-kanak

Sifar SPAM.Nyahlanggan pada bila-bila masa

Sebuah syarikat Oklahoma telah mencipta selimut pelindung yang dikatakan pemaju boleh memberi kanak-kanak peluang yang lebih baik untuk menyelamatkan serpihan daripada puting beliung — atau peluru daripada pistol 9 mm. Penyelesaian EOD

Selimut Keselamatan: Syarikat AS Cipta Selimut Kalis Peluru Untuk Kanak-kanak

Selimut Pengawal Badan, yang dibuat oleh ProTecht, ialah selimut kalis peluru yang direka untuk melindungi pelajar semasa bencana di sekolah.Ia mempunyai tali seperti beg galas yang membolehkan pengguna memakainya, dan kemudian itik dan sarung.

Steve Walker membangunkan pad itu, lapor akhbar Oklahoman.Walker memulakan idea itu selepas puting beliung besar melanda tahun lalu di Moore, Okla., membunuh 24 orang termasuk tujuh kanak-kanak di dalam sekolah rendah yang tidak mempunyai tempat perlindungan puting beliung.

Kami cuba menghentikan trauma tumpul itu apabila runtuhan itu jatuh menimpa seorang kanak-kanak, contohnya,

kata Walker, pakar podiat dari Edmond.Dia memberikan lakaran selimut pelindung kepada Stan Schone, seorang pencipta dan salah seorang pesakitnya, semasa janji temu.Kedua-dua membentuk separuh daripada pasukan eksekutif di ProTecht.

Hanan ialah profesor bersekutu kejuruteraan mekanikal dan aeroangkasa di Oklahoma State University-Tulsa.Dia memperkenalkan pasukan itu kepada Dyneema, plastik berketumpatan tinggi yang digunakan untuk perisai balistik yang lebih ringan daripada Kevlar.Bahan baharu ini juga melindungi daripada paku, serpihan logam dan objek tajam lain.

"Daripada membongkok dan mengharapkan yang terbaik, mereka diberikan lapisan perlindungan tambahan," kata Schone. Pada $1,000 setiap selimut, dia dan orang lain dengan syarikat itu berkata membeli satu bagi setiap pelajar akan lebih murah daripada membina tempat perlindungan puting beliung.

Selimut Keselamatan: Syarikat AS Cipta Selimut Kalis Peluru Untuk Kanak-kanak

Pengesan Dadah Keselamatan "Kami tidak akan pernah mengatakan bahawa ini lebih melindungi," kata Walker."Tetapi apabila anda mempunyai kekangan belanjawan, ini mungkin alternatif yang berdaya maju.“ProTecht membawa selimut siap ke sarang tembak dan telah menjalani ujian Institut Keadilan Kebangsaan Kelas 3A, yang digunakan untuk menguji perisai badan untuk unit polis.Klasifikasi ini membayangkan perlindungan terhadap pelbagai peluru, termasuk peluru 9 mm dan .22 kaliber.Ia berlalu, kata Schone.Selimut itu telah dikeluarkan selama kira-kira 10 bulan, dan pasukan itu mula memasarkannya kira-kira seminggu yang lalu, katanya.